Ivan Illich, Gölge
İş kitabında “Bir tarihçi olarak tamamen yeni olma iddiası taşıyan her şeye
şüpheyle yaklaşırım. Bir fikrin öncüllerini tespit edemezsem, derhal bunun
aptalca bir fikir olduğundan şüphe ederim. Eğer geçmişte yaşamış insanlardan
tanışık olduğum ve hayalimde beni şaşırtan şey hakkında tartışabileceğim
birisini bulamazsam kendimi son derece yalnız ve bugünkü kısıtlı ufkuma mahkûm
kalmış hissederim” der. Illich’ten ilham alarak Eleştirel Pedagoji Okumalarıyla
geleneksel eğitimden modern eğitime geçişte nelerin değiştiği, eğitime yüklenen
anlamın neliği, seküler teolojinin ortaya çıkışı ve modern eğitimin toplum
mühendisliğine dönüşme süreçleri tartışmaya açılacaktır. Diğer taraftan modern
eğitimin pozitivizmle, kapitalizmle kurduğu ilişki ve bu ilişkinin ortaya çıkardığı
sorunlar Ivan Illich, Paulo Freire’nin ürettiği kavramlar üzerinden tartışmaya
açılacak, “başka bir eğitim mümkün mü” sorusuna odaklanılacaktır. Bu program
aracılığıyla, eğitimin eğitimden daha fazlası olduğundan hareketle pedagojiye
dair üretilen bilgilerin farklı söylemlerin ürünü olduğu önermesi çerçevesinde
katılımcıların eğitime dair farklı bakış açılarını görmelerini ve kendi bakış
açılarını inşa etmeleri temel hedeflerdendir.
Tarih | Saat | Yer |
---|---|---|
18 Ekim 2016 | 00:00 | İlmi Etüdler Derneği |
22 Kasım 2016 | 00:00 | İlmi Etüdler Derneği |