Bu atölyede
İslam Düşüncesi’nin farklı geleneklerinde (Felsefe, Kelam ve Tasavvuf) doğrudan
eğitimle ilgili veya günümüz eğitim uygulamalarında farklı bakış açıları
geliştirmeye yardımcı olabilecek özgün kavramlar ve kuramların açığa
çıkarılması amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda öncelikle özgün insan tasavvurları,
insanın sahip olduğu yetiler, insanın eğitilebilir yönleri, insanın gelişim
eksenleri ile fıtrat, mizaç, irade, kemal gibi klasik kavramlar eğitimle ilgili
boyutları çerçevesinde incelenecektir. Atölye katılımcıları seçtikleri
konularla ilgili bireysel araştırmalar yaparak okuma önerileri ve bir tartışma
metni hazırlayarak katılımcılara gönderecekler ve her oturumda bir tartışma
yürütülecektir. Daha sonra katılımcılar kendi konularıyla ilgili bir makale hazırlayacaktır.
Ortaya çıkan metinlerden bir edisyon kitap hazırlanacaktır. Atölyede ayrıca bu
konularda daha önce çalışmalar yapmış olan misafir araştırmacıların sunumları
da yer alacaktır. Bu atölyenin içinde yaşadığımız toplumun tarihi-kültürel
kodlarına uygun eğitim modellerinin geliştirilmesinde kullanılabilecek kuramsal
bir alt yapının oluşturulmasına mütevazı bir katkı sunması ve bu alandaki
araştırmaları tetiklemesi beklenmektedir.
Tarih | Saat | Yer |
---|---|---|
22 Ekim 2016 | 00:00 | İlmi Etüdler Derneği |
24 Aralık 2016 | 00:00 | İlmi Etüdler Derneği |