Bu
atölyede İslam Düşüncesinin farklı geleneklerinde (Felsefe, Kelam ve Tasavvuf)
doğrudan eğitimle ilgili veya günümüz eğitim uygulamalarında farklı bakış
açıları geliştirmeye yardımcı olabilecek özgün kavramlar ve kuramların açığa
çıkarılması amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda öncelikle özgün insan tasavvurları,
insanın sahip olduğu yetiler, insanın eğitilebilir yönleri, insanın gelişim
eksenleri, ile fıtrat, mizaç, irade, kemal gibi klasik kavramlar eğitimle
ilgili boyutları çerçevesinde incelenecektir. Atölye katılımcıları seçtikleri
konularla ilgili bireysel araştırmalar yaparak okuma önerileri ve bir tartışma
metni hazırlayarak katılımcılara gönderecekler ve her oturumda bir tartışma
yürütülecektir. Daha sonra katılımcılar kendi konularıyla ilgili bir makale
hazırlayacaktır. Ortaya çıkan metinlerden bir edisyon kitap hazırlanması
öngörülmektedir. Atölyede ayrıca bu konularda daha önce çalışmalar yapmış olan
misafir araştırmacıların sunumları da yer alacaktır. Bu atölyenin içinde
yaşadığımız toplumun tarihi-kültürel kodlarına uygun eğitim modellerinin
geliştirilmesinde kullanılabilecek kuramsal bir alt yapının oluşturulmasına
mütevazi bir katkı sunması ve bu alandaki araştırmaları tetiklemesi
beklenmektedir.
Tarih | Saat | Yer |
---|---|---|
23 Aralık 2017 | 00:00 | İlmi Etüdler Derneği |
21 Ekim 2017 | 00:00 | İlmi Etüdler Derneği |