Gazetecilik Enstitüsü ile 1950’de bir meslek eğitimi olarak akademinin bünyesine dâhil olan medya ve iletişim alanı, Mülkiye’nin katkısıyla 1965’ten itibaren de iletişim araştırmalarının akademiye dâhil edilmesiyle kuramsal boyutuyla genişlemeye başlamıştır.
Yarım yüz yılı aşkın bir süredir akademinin kurumsal yapısının bir parçası olan medya ve iletişim alanının yapısal karakterini, pratik ihtiyaçların ağır basmasıyla meslekî eğitim belirlemiştir. Diğer kurumsal yapılar hariç 40’a yakın fakülteyle akademide büyük yer kaplayan iletişim ve medya alanıyla ilgili çalışmalarının Türkiye’deki tarihsel seyri ve yapısal karakteri, uygulama ve piyasaya ile kuramsal çalışma yapmanın çekişmesine, hatta çatışmasına sahne olmaktadır.
Mesleki uygulamanın baskın karakteri, medya ve iletişime ilişkin kuramsal çalışmaların iletişim fakültelerinin dışında varolmasına yol açtığı da söylenebilir. İletişim fakültelerinin dışında akademi-içi ve dışı bilgi üretim zeminleri, medya ve iletişim araştırmaları açısından önemli bir kaynak haline gelmiş durumdadır. Bu seminerde, tercüme ve derleme bir literatür üzerinde akademik çalışmaların sürdürüldüğü medya ve iletişim alanındaki gidişatın seyri ve geleceği konusunda ön görüde bulunmaya imkan veren mevcut yapısal karakterin analizi merkeze alınmıştır.
Başlangıç Tarihi | Başlangıç Saati | Bitiş Tarihi | Bitiş Saati | Yer |
---|---|---|---|---|
14 Kasım 2012 | 18:00 | 14 Kasım 2012 | 19:30 | İLEM |