GELENEĞİN BİRİKİMİNDEN YENİ BİR DÜŞÜNCENİN İNŞASINA...

BAĞIŞ E-BÜLTEN

27 Temmuz 2018

Tarih Nasıl Öğretilme-meli

Konuşmacı: Ahmet Şimşek

Bu konuşma, tarih eğitiminin nedenselliğinden hareketle Türkiye’deki varoluş gerekçelerinin ortaya konmaya çalışılmasıyla başlamıştır. Türkiye’deki tarih eğitiminin genel sorunları olan “vatandaşlık bilinci”, “kültür aktarımı” ve yeni programlarla gündeme gelen “tarihsel düşünme becerileri” kazandırma temelinde sorgulanmıştır. Bu çerçevede Türkiye’de tarih öğretiminde sıklıkla rastlanan yanlış yaklaşım ve perspektifler deşifre edilmeye çalışılmıştır. Bunlar özcülük-ötekilik, tarihin idealleştirilmesi, presentism ve anakronizm, bütünüyle araçsallaştırılması, avrupamerkezcilik-milli romantizm gibi alt başlıklar altında örnekleriyle tartışılmıştır.

DEĞERLENDİRME YAZISI İÇİN TIKLAYINIZ

Başlangıç Tarihi Başlangıç Saati Bitiş Tarihi Bitiş Saati Yer
27 Mayıs 2014 18:00 27 Mayıs 2014 00:00 İLEM Konferans Salonu