Üçüncü Dünyacı çözüm arayışları, Soğuk Savaş dönemindeki iki
kutuplu düzenin dışında bir dünyanın imkânını sorgulayan Bağlantısızlar
İttifakı’nın çabalarıydı. SSCB ve ABD’nin önerdiği ideolojik kodların dışında
yeni bir anlam haritası önerme gayretinde bulunan “Üçüncü Dünya” ülkelerinde,
sanat alanında da siyaset zeminindeki gelişmelere koşut bağımsız çabalar
gözlemlenmekteydi. Üçüncü Dünya’nın teorik temelleriyle irtibat kuran Üçüncü
Sinema, ortaya koyduğu manifestolarla, Hollywood’un klasik anlatısının ve
Avrupa’da ortaya çıkan sinema hareketlerinin dışında yeni bir sinema dili
önermeye çalışmaktaydı. Bu çalışma Üçüncü Sinema’nın ortaya çıkışını sağlayan
başlıca gelişmeleri, günümüzde aldığı biçimi, ilişkide bulunduğu kavramsal ağı
ve tarihsel koşullarla birlikte ona yöneltilen eleştirileri akımın
kurucularından kabul edilen Fernando Solanas özelinde incelemektedir. Solanas
sinemasının seyri aynı zamanda Üçüncü Sinema’nın seyrini de oluşturmaktadır. Bu
seyirde Üçüncü Sinema’nın, ulusal bağımsızlık arayan ya da neo-kolonyal
iktidarlara karşı farklı bir evren önermeye çalışan sinema diliyle beraber
güçlü bir sinemasal formu da beraberinde getirdiği görülmektedir. Ayrıca bu
çalışmada günümüzde Üçüncü Sinema’nın hangi estetik ve sosyo-politik zeminlerde
üretildiğinin ve yeni toplumsal gelişmeler ışığında nasıl işlediğinin
değerlendirmesi yapılmıştır.
Başlangıç Tarihi | Başlangıç Saati | Bitiş Tarihi | Bitiş Saati | Yer |
---|---|---|---|---|
30 Eyül 2017 | 17:00 | 30 Eyül 2017 | 18:30 | İlmi Etüdler Derneği |