Yahya Kemal’in edebi faaliyetinin zeminini İstanbul manzarası oluşturur. Bu şüphesiz şair hakkında varılabilecek en genel yargılardan birisidir. Fakat Türk edebiyatında şehri ilk kez manzara olarak gören ve tasvir edenin aslında Yahya Kemal olduğunu ileri sürersek hem Türkçede modern edebiyatın oluşum sürecini hem de görsel alışkanlıklarımızın başkalaşımını yakından ilgilendiren radikal bir kırılma noktasına dikkat kesilme fırsatı yakalarız. Yahya Kemal, spesifik bir mekân algısı ve görme biçimi gerektiren bir fenomen olarak manzaraya olan dikkatini Paris’teki öğrencilik yıllarına ve burada tecrübe ettiği Batılı varoluş tarzına borçludur. Biyografik veriler, düşünsel etkileşimler ve elbette şiirleri ışığında Üsküp, Selanik, İstanbul ve Paris arasında şekillenen şehir algısına yoğunlaşarak şairin eserlerine farklı bir perspektiften bakmanın deneneceği bu sunumda, manzaranın kimlik kurucu fonksiyonu ve öznelliğin oluşumuna tesirleri üzerinde durulacaktır.
Başlangıç Tarihi | Başlangıç Saati | Bitiş Tarihi | Bitiş Saati | Yer |
---|---|---|---|---|
11 Nisan 2016 | 18:00 | 11 Nisan 2016 | 19:30 | İlmi Etüdler Derneği |