İLEM,
13-15 Temmuz tarihleri arasında Anadolu’daki lisans eğitimlerine devam eden öğrencilere
yönelik düzenlediği İLEM 5.Yaz Akademisi’ni 83 öğrencinin katılımı ile
gerçekleştirdi.
İstanbul’daki lisans
öğrencilerine yönelik eğitim programları düzenleyen İlmi Etüdler Derneği
(İLEM), İstanbul’dan Anadolu’ya ilim ve hikmet köprüsü olma gayesiyle hayata
geçirdiği İLEM Yaz Akademisinin beşincisini gerçekleştirdi. Program, geçmiş
yıllarda İstanbul’da yapılıyorken bu sene koronavirüs salgını sebebiyle, online
olarak, Anadolu’nun farklı şehirlerinden katılım gösteren lisans 3.ve 4. sınıfa
devam eden 83 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirildi.
69
farklı üniversiteden 235 başvurunun yapıldığı programda kontenjan çerçevesinde 40
farklı üniversiteden 83 öğrenci programı almaya hak kazandı. 13-15 Temmuz
tarihleri arasında gerçekleştirilen program açılış konuşması ile başladı. Program
boyunca; Ayhan Çitil, Çağdaş Felsefenin Temel Problemleri, Mahmut Hakkı
Akın, Sosyal Bilimlerin Yapısı, İbrahim Halil Üçer, İslam
Düşüncesinde Dönemler ve Problemler başlıklı seminer derslerini Gökhan Şener, Okumanın Anlamı ve Eleştirel Okuma, Latif Karagöz, İnşacılıktan
Realizme Sosyal Bilimlerde Paradigma Tartışmaları,
Eyüp Al, Tekil Yaşamdan Evrensele Sinematografik Bir
Geçiş: Krzysztof Kieślowski, Mavi Filmi başlıklı atölyeleri Arife Gümüş, Öğrencilik Sanatı ve İlim
Yolculuğunun Azıkları başlıklı söyleşi gerçekleştirdi. Doğu Batı
Arasında İslam kitabının tahlili ve Bir Meslek Olarak Akademi
makalesinin kritiği gerçekleştirildi. Ömer Faruk Deliktaş ile de online olarak Ayasofya
Camii ziyareti yapıldı.
Katılan
öğrencilerin kendi disiplininin temel paradigmasına dair sorunsala eğilmesine
yardımcı olması amaçlanan programda sosyal bilimlerin bilgi üretme
metodolojisine dair farkındalık oluşturmak ve çağdaş dönemde felsefe alanındaki
tartışmalar teması çerçevesinde bir araya gelindi. Bu doğrultuda tüm seminerler,
atölyeler, kitap tahlili ve makale kritiğinde öğrencilerin doğrudan bir bilgi
alma sürecinde bulunmaları yerine daha çok eleştirel bakış açısı kazanmaları hedeflenirken,
karşılıklı soru ve cevaplarla daha da derinleşen seminer ve atölyelerde karşılaşılan
problemlere farklı perspektiflerden bakabilmenin önemi vurgulandı.